Zestiende dag 05 mei 2019

6 mei 2019 - Lee Vining, California, Verenigde Staten

Vanuit Bishop naar Lee Vining gereden. Bij Mammoth Lakes het Visitor Center bezocht om te informeren hoe het stond met de Tioga Pass. Helaas was deze afgesloten tot waarschijnlijk juli alsmede een aantal andere wegen. De 88 is de eerste mogelijkheid om door te rijden. Deze omleiding is 291 mile en in tijd ongeveer 7 uur. Omdat we zouden opsteken in Lee Vining hebben we ideeën opgedaan in de omgeving van Mammoth Lakes. Eerst zijn we naar Hot Creek gegaan waar we de heetwaterbron hebben bezocht. Prachtig stukje natuur. Daarna naar Convict Lake gereden waar vele vissers bezig waren. Bij Twin Lake was zelfs de weg afgesloten door de sneeuw. Bij Mammoth Mountain leek het wel of half Amerika erop uitgetrokken was om te gaan skiën. Wat een drukte. Bij June Lake zagen we een aantal watervallen door de sneeuw heen. Heel mooi en apart. De temperatuur was met de zon erbij ondanks alle sneeuw nog redelijk. Als laatste zijn we bij Mono Lake geweest wat in omvang het grootste meer was, ook is het zoutgehalte hier driemaal zo hoog als in de Atlantische oceaan. Daarom is hier geen vis te vinden ( zoute haring misschien ?? ). Morgen rijden we naar Sonora op ongeveer 100km van Yosemite. Het is wel ongeveer 5,5 uur rijden vanuit Lee Vining.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob en Thea:
    6 mei 2019
    Hier ook sneeuw gevallen in Limburg het wil hier ook niet warm worden 😴 ga maar verder met mijn winterslaap. Geniet lekker.
  2. Herman en Anja:
    6 mei 2019
    Wat zien jullie een hoop. Het zonnetje schijnt hier nu ook.
  3. Git Brink:
    6 mei 2019
    Prachtig plaatje!!!Heb weer zussendag Miep!
  4. Irma kok-bruin:
    Mooi plaatje weer
  5. Thieu de Ruiter:
    6 mei 2019
    Zo'n omgeving, dat moet ronduit genieten zijn, geweldig
  6. Rita:
    6 mei 2019
    Hier was het even wat minder, geveld door de griep . Wat moet dit een geweldige ervaring zijn, petje af voor de organisatie en de geweldige foto,s, dank dat ik dit met jullie mag delen. Heb het goed en geniet. Rita
  7. Rob Smits:
    6 mei 2019
    Wat een diversiteit aan landschappen en ervaringen.
  8. Thijs Geerts:
    6 mei 2019
    Jammer dat jullie niet de Tioga Pass konden volgen maar er nog zoveel ander moois te zien. Wel heel veel verschillen wat natuur en temperatuur betreft.Sneeuw-watervallen
    heetwaterbronnen en een meer met zoutwater pilaren.Dat doet me denken aan het bijbel verhaal van Sodom en Gomorra, jullie hebben vast niet achterom gekeken anders was je misschien ook nog wel in een zoutpilaar veranderd.
    Rita verwoord het goed "dank dat ik dit met jullie mag delen"
    Hier hagelt en onweert het.
    Goeie en mooie reis verders.