Vierentwintigste dag 13 mei 2019

14 mei 2019 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Vandaag vanuit Lompoc naar Solvang gereden. Het was bewolkt en de temperatuur was laag. Toen we in Solvang aankwamen scheen de zon volop en de temperatuur was aangenaam. Solvang is een Deens dorp in Amerika. Zelfs de Rabo bank heeft zijn plekje hier gevonden. Je voelt je weer bijna thuis. De vakwerk huisjes en keurige straatjes laten je haast denken dat je niet meer in Amerika bent. We hebben even pauze genomen onder het genot van een bakkie koffie en een klein Deens gebakje bij een Deense bakker. We hebben de Deense molen nog op de foto genomen waar Solvang om bekend staat. Onder een stralende zon zijn we naar Santa Barbara vertrokken toen we tussen de bergen de wolken zagen hangen. Mooi gezicht dat je zo de wolken inreed maar daarna hebben we de zon niet meer gezien en nam de temperatuur behoorlijk af. Ook in Santa Barbara hebben we een flink stuk gelopen, de stappenteller gaf bijna 5 km aan. Mooie stad die na de aardbeving in 1920 door het toenmalige stadsbestuur compleet in Spaanse stijl is herbouwd. Nog een klein stukje gereden en we zijn bij ons hotel in Carpinteria aangekomen. Morgen gaan we Santa Clarita, onze laatste tussenstop voor Los Angeles.

1. Rob en Thea:
    14 mei 2019
    Wij zitten op Malta en regent ook en niet echt warm, maar we zijn lekker weg. Het is net echt of je in Denenmarken zelf zit met die huizen erg mooi. ☺
  2. Thijs Geerts:
    14 mei 2019
    Dus toch nog een tussenstop voor dat jullie naar Los Angeles gaan.
    Dan hebben jullie er ruim 4000 km opzitten en zelfs gisteren zomaar zo`n 5 km. gelopen knap hoor!!!!
    Hier is de temperatuur met of zonder zon ook heel verschillend,lekker warm en dan weer hartstikke koud.
    Op de foto`s is te zien dat jullie genieten en lekker rust nemen voor een bakkie koffie en Deens gebak. Het zien van de molen en Rabo bank begint inderdaad erg Hollands aan te voelen.
    Hier is alles prima / groetjes
  3. Rob Smits:
    nu gaat het wel snel!
  4. Rob Smits:
    en Santa Monica?
  5. Rob en Els:
    14 mei 2019
    Mooi en warm weer óf bewolking en een wat lagere temperatuur, ach wat maakt het uit hè. Hier is het eigenlijk hetzelfde...maar tegen de tijd dat jullie weer in Nederland zijn gaat de zon beslist vaker schijnen (al zou het maar figuurlijk :) zijn.