Tweeëntwintigste dag 11 mei 2019

12 mei 2019 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

Vandaag de hele dag genoten van de zon en prachtige kusten. Mooier dan het eerste gedeelte van gister. Ook vandaag weer relatief een kleine afstand van ongeveer 200 km waar we bijna 6 uur over hebben gedaan. Onderweg was het vrij druk met fietsers en surfers maar het was tenslotte zaterdag. De route begon in Monterey langs de Fishermans Warf. De weg voerde ons dicht langs de kustlijn van Californië. De afgrond kwam soms erg dichtbij. Af en toe dachten we zeeolifanten te zien maar dat waren de rotspunten die net boven water staken. Vlak voor Moro Bay zagen we dan eindelijk echte zeeolifanten. Het waren de dames die uit lagen te rusten na hun bevalling en de voeding van hun jongen. De heren waren al weer aan werk om voedsel te verzamelen bij Alaska. Een enthousiaste ranger vertelde honderduit over "zijn" strand met allemaal zeeolifanten. Op dit moment waren er ongeveer 4.000 maar dit aantal kon oplopen tot 12.000. Hij adviseerde ons om naar Moro Bay te gaan om de zeeotters te bekijken. Daar hebben we inderdaad een aantal zeeotters met jongen gezien waarvan Miep eerst nog dacht het een duiker was. Uiteindelijk kwamen we om 16:00 uur aan in San Luis Obispo. Morgen gaan we onze volgende stop maken richting Los Angeles.

1. J. van Rijn:
    wat een mooie reis!!
  2. Irene en Jeroen:
    Gaaf zeg! Echt genieten!
  3. Annet:
    12 mei 2019
    Super: Wildlife!! Heel bijzonder dit, geniet nog even met volle teugen van de alles wat nog komt!
  4. Git Brink:
    Oh
  5. Git Brink:
    12 mei 2019
    Oh,dat is prachtig al die dieren.geniet er nog even van .ogen tekort.
  6. ROY DAMEN:
    12 mei 2019
    Mooie foto's miep van de zee olifanten die hebben we niet hier op de Rompert (je plantjes staan er goed bij btw ;) veel plezier morgen.
  7. Thijs Geerts:
    12 mei 2019
    Wat hebben jullie toch iedere dag verschil van omgeving en dan het weer ook nog mee!
    Heb natuurlijk ook de korte video bekeken met moeders "wat maken ze toch een hoop mee" Prachtig al die zeeolifanten kronkelend over elkaar.Leuk dat je dan ook nog zo`n
    enthousiaste ranger tegenkomt en die je dan ook nog adviseerde.Prachtig!!!!!!!!!!!!!
    Vandaag richting eindpunt Los Angeles.
    Nog even lekker genieten!
  8. Rob Smits:
    12 mei 2019
    iedere dag voor de volgers een geweldige ervaring op afstand
  9. Marcel:
    12 mei 2019
    Mooi dat de HW1 weer open is; een mooie tocht langs de kust zo te horen met in ieder geval mooie mooie plaatjes. Die blubberende zeeolifanten hutje-mutje op het strand doen me toch vaag denken aan Zandvoort aan Zee.... Maar daar doe ik die zeeolifanten natuurlijk groot onrecht mee aan. Morgen nog even een stop in Santa Maria ?
  10. Rob en Els:
    13 mei 2019
    Maandagmorgen 13 mei missen we jullie reisverslag van de 12e. Hopen snel een update te krijgen.
  11. Rob en Els:
    13 mei 2019
    Inmiddels gezien én gelezen (ben derhalve ook gerustgesteld).