Achttiende dag 07 mei 2019

8 mei 2019 - Sonora, California, Verenigde Staten

Eindelijk naar Yosemite. De weg naar het park vanuit Sonora is slechts 115 km maar het was een route langs steile bergwegen dus het nam een kleine 2 uurtjes in beslag. We hielden rekening met wachttijd van ongeveer een uur bij de ingang omdat in de gids wordt gesproken van een wachttijd van 2 a 3 uur in het hoogseizoen. Op de heenweg zagen we opvallend weinig auto's voor ons, of reden ze allemaal achter ons. Bij de ingang aangekomen waren alle loketten vrij, er stond geen enkele auto. Heerlijk, we konden zo doorrijden. Alle bezienswaardigheden zoals de Half Dome, de Bridelveil waterval en El Capitain konden we in alle rust bewonderen. Wat een ontzettend mooi Natuurpark. Tijdens een tussenstop zagen we aantal enthousiaste bergbeklimmers. Op de weg terug nog even heerlijk genoten van een chocolade cake en een milkshake. Een beetje zat van alle steaks en burgers met bergen patat erbij besloten we 's avonds naar de Chinees te gaan. Hier hebben we heerlijk gedineerd. Morgen richting San Francisco.

1. Anky:
    8 mei 2019
    Super wat jullie gezien en meegmaakt hebben. Leuk dat ik een beetje heb mee kunnen reizen. Jammer dat er nog maar een paar dagen over zijn.
    Lfs anky
  2. Thijs Geerts:
    8 mei 2019
    Geen mensenmassa geen files maar lekker stil genieten van heel veel moois.
    Verstandig om de vette hap te vervangen met eens iets gezonder eten!!
    Vandaag op weg naar een heel ander decor "San Francisco"
    Hebben jullie reis opgeslagen in een map en aan diverse mensen laten bekijken
    en lezen, vinden het allemaal een leuk idee zo'n reisblog en genieten zo ook mee.
    Tot in San Francisco.
    Groetjes
  3. Gerda:
    8 mei 2019
    Prachtige foto's en video-'s. Echt leuk om te volgen.
  4. Geert hollander:
    8 mei 2019
    Geweldig om te lezen wat jullie ervaren aan pracht en uitzicht.
  5. Rob en Els:
    8 mei 2019
    Wat een reis, wat een indrukken, wat een andere wereld en wat een fotograaf/schrijver. Geweldig dat we op deze manier met jullie mee kunnen reizen. Ga zo door :)
  6. André:
    8 mei 2019
    Prachtige reis, mooie plaatjes. De berg
    El Capitan komt in de film Free Solo uitgebreid in beeld met een freak die zonder enige uitrusting deze puist beklimt.
  7. Rob en Thea:
    8 mei 2019
    Hum verdacht zo weinig mensen, heb je de hekken dicht gedaan 🤣🤣. San Francisco lijkt mij geweldig krijg alleen Rob niet mee. Ben heel benieuwd naar de foto's. Zo nu eens niet de eerste met reacties morgen weer 😎😉
  8. Herman en Anja:
    8 mei 2019
    Heerlijk als je verwacht dat je lang moet wachten en dat is dan niet zo, heerlijk.
  9. Annet:
    9 mei 2019
    Was de chinees nog een beetje te vergelijken met het eten dat we hier kennen? De porties zijn hier meestal al groot, maar wat moet dat in the US dan wel zijn...
  10. Rob Smits:
    10 mei 2019